II. Uluslararası Mevlâna Düşüncesinde Beşerî Münasebetler Sempozyumu Bildiriler Kitabı

II. Uluslararası Mevlâna Düşüncesinde Beşerî Münasebetler Sempozyumu Bildiriler Kitabı:

Sempozyum Kurulları........................................................................................................................................ III

 

Ön Söz

Hüsamettin ERDEM ...................................................................................................................................... V

 

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEVLÂNÂ CELÂLEDDÎN-İ RÛMÎ’YE YAZDIKLARI 100 MEKTUBUN DEĞERLENDİRİLMESİ.................................................................................................................................. 1

Süleyman DOĞAN

 

MEVLEVI WOMAN AND THEIR IMPACT ON SPIRITUAL UPBRINGING................................... 22
Sabina VOLODER-STRİNİĆ

MEVLÂNÂ ŞİİRLERİNDE ARAP EDEBİYATININ ETKİSİ

(MÜTENEBBÎ ÖRNEĞİ)................................................................................................................................. 28

Nasseruddin MAZHARİ

OSMANLI’DAN SONRA ESKİ YUGOSLAVYA TOPRAKLARINDAKİ MEVLEVÎHANELERİN DURUMU    37

Mikail Türker BAL

‘KUR’ANİ TÖVBE’NİN ONTO-EPİSTEMOLOJİK VE ETİK ÇERÇEVESİ VE MEVLANA ...... 42

Hacı Mustafa AÇIKÖZ

MEVLÂNA’NIN AHLAK ANLAYIŞINDA “ADALET, ŞEFKAT ve MERHAMET”...................... 54

Hüsamettin ERDEM

MAWLANA RUMI AND HIS WORLD OF SUFI AND SPIRITUAL THOUGHT WITH REFERENCE TO LOVE              68
Hamidullah MARAZİ

MEVLÂNÂ’DA AİLE ROLLERİ VE AHLAKİ BİLİNÇ......................................................................... 70

Hacı DURAN

21. YÜZYILDA MEVLÂNÂ CELÂLEDDÎN-İ RÛMÎ VE MİSTİSİZM, METAFOR VE RETORİĞİN YENİDEN MODELLENMESİ (METAFİZİK KRİZLER BAĞLAMINDA).............................................................. 71

Ali ÖZTÜRK

2. ULUSLARARASI MEVLÂNÂ DÜŞÜNCESİNDE BEŞERÎ MÜNASEBETLER SEMPOZYUMU 8-9 ARALIK 2022: SARAYEVO’DA ŞEB-İ ARUS İHTİFALERİ............................................................................................ 77
Ayten ARDEL

MAULANA ROMI THOUGHTS IN PAKISTANI MADRASSA EDUCATION SYSTEM.............. 79

Ahmad ALİ

MEVLÂNÂ’DA BEŞERÎ MÜNASEBETLERİN KAYNAĞI OLARAK AHLAK.............................. 80

Sami ŞENER

MEVLÂNÂ’NIN DÜŞÜNCE DÜNYASI...................................................................................................... 88

Roida RZAYEVA OKTAY

MEVLÂNÂ’NIN İNSANA BAKIŞININ KADIN VE ERKEK DEĞERLENDİRMESİ ÜZERİNDEN OKUNMASI               92

Roza SÜLEYMANOĞLU DİNÇER

MESNEVİ’DE TOPLUMSAL TİP OLARAK ZAHİT............................................................................... 101

Ergün YILDIRIM

POSTMODERN TOPLUMDA NARSİZME MESNEVİDEN CEVAP VERMEK............................... 102

Erdem DİRİMEŞE

MEVLÂNÂ’DA AHLAKİ REZİLETLER VE BUNLARIN TEDAVİ YOLLARI............................... 103

Naim ŞAHİN

MEVLÂNÂ’NIN DOSTLUK ANLAYIŞI..................................................................................................... 104

Ramazan ALTINTAŞ

MEVLÂNA’NIN TOPLUMSAL TABAKALAŞMA TİPOLOJİLERİ................................................... 108

Burcu SALIK

MEVLÂNA EĞİTİM KURUMLARI İLİŞKİSİ.......................................................................................... 112

Caner ARABACI

Ek: Program Akışı............................................................................................................................................. 113

  • Kağıt Cinsi Online
  • Yayın Tarihi 2024
  • ISBN 978-625-94211-8-6
  • Baskı Sayısı 1. baskı
  • Dil Türkçe-İngilizce
  • Sayfa Sayısı 126
  • Cilt Tipi Online












Son Eklenen Kitaplar: