II. Uluslararası Mevlâna Düşüncesinde Beşerî Münasebetler Sempozyumu Bildiriler Kitabı:
Sempozyum Kurulları........................................................................................................................................ III
Ön Söz
Hüsamettin ERDEM ...................................................................................................................................... V
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MEVLÂNÂ CELÂLEDDÎN-İ RÛMÎ’YE YAZDIKLARI 100 MEKTUBUN DEĞERLENDİRİLMESİ.................................................................................................................................. 1
Süleyman DOĞAN
MEVLEVI WOMAN AND THEIR IMPACT ON SPIRITUAL UPBRINGING................................... 22
Sabina VOLODER-STRİNİĆ
MEVLÂNÂ ŞİİRLERİNDE ARAP EDEBİYATININ ETKİSİ
(MÜTENEBBÎ ÖRNEĞİ)................................................................................................................................. 28
Nasseruddin MAZHARİ
OSMANLI’DAN SONRA ESKİ YUGOSLAVYA TOPRAKLARINDAKİ MEVLEVÎHANELERİN DURUMU 37
Mikail Türker BAL
‘KUR’ANİ TÖVBE’NİN ONTO-EPİSTEMOLOJİK VE ETİK ÇERÇEVESİ VE MEVLANA ...... 42
Hacı Mustafa AÇIKÖZ
MEVLÂNA’NIN AHLAK ANLAYIŞINDA “ADALET, ŞEFKAT ve MERHAMET”...................... 54
Hüsamettin ERDEM
MAWLANA RUMI AND HIS WORLD OF SUFI AND SPIRITUAL THOUGHT WITH REFERENCE TO LOVE 68
Hamidullah MARAZİ
MEVLÂNÂ’DA AİLE ROLLERİ VE AHLAKİ BİLİNÇ......................................................................... 70
Hacı DURAN
21. YÜZYILDA MEVLÂNÂ CELÂLEDDÎN-İ RÛMÎ VE MİSTİSİZM, METAFOR VE RETORİĞİN YENİDEN MODELLENMESİ (METAFİZİK KRİZLER BAĞLAMINDA).............................................................. 71
Ali ÖZTÜRK
2. ULUSLARARASI MEVLÂNÂ DÜŞÜNCESİNDE BEŞERÎ MÜNASEBETLER SEMPOZYUMU 8-9 ARALIK 2022: SARAYEVO’DA ŞEB-İ ARUS İHTİFALERİ............................................................................................ 77
Ayten ARDEL
MAULANA ROMI THOUGHTS IN PAKISTANI MADRASSA EDUCATION SYSTEM.............. 79
Ahmad ALİ
MEVLÂNÂ’DA BEŞERÎ MÜNASEBETLERİN KAYNAĞI OLARAK AHLAK.............................. 80
Sami ŞENER
MEVLÂNÂ’NIN DÜŞÜNCE DÜNYASI...................................................................................................... 88
Roida RZAYEVA OKTAY
MEVLÂNÂ’NIN İNSANA BAKIŞININ KADIN VE ERKEK DEĞERLENDİRMESİ ÜZERİNDEN OKUNMASI 92
Roza SÜLEYMANOĞLU DİNÇER
MESNEVİ’DE TOPLUMSAL TİP OLARAK ZAHİT............................................................................... 101
Ergün YILDIRIM
POSTMODERN TOPLUMDA NARSİZME MESNEVİDEN CEVAP VERMEK............................... 102
Erdem DİRİMEŞE
MEVLÂNÂ’DA AHLAKİ REZİLETLER VE BUNLARIN TEDAVİ YOLLARI............................... 103
Naim ŞAHİN
MEVLÂNÂ’NIN DOSTLUK ANLAYIŞI..................................................................................................... 104
Ramazan ALTINTAŞ
MEVLÂNA’NIN TOPLUMSAL TABAKALAŞMA TİPOLOJİLERİ................................................... 108
Burcu SALIK
MEVLÂNA EĞİTİM KURUMLARI İLİŞKİSİ.......................................................................................... 112
Caner ARABACI
Ek: Program Akışı............................................................................................................................................. 113